Optimalizace pro vyhledávače - SEO zařídíme, aby Vás zákazníci na internetu našli

Internet obsahuje nepřeberné miliardy stránek. Je zcela nemožné pamatovat si všechny adresy na stránky, které Vás zajímají. Od toho, aby každý na internetu našel co hledá tu jsou vyhledávače. Vyhledávače jsou proto přirozenou branou do internetu pro většinu uživatelů.

Pokud se ve výsledcích vyhledávání nevyskytují odkazy na Vaše stránky je to skoro to samé jakobyste neexistovali.

Předběhnout konkurenci není jednoduché, poctivou prací toho ale lze dosáhnout.

Matouš HORÁČEK, vedoucí střediska, specialista na webdesign a internetový marketing

Optimalizace pro vyhledávače - SEO zařídíme, aby Vás zákazníci na internetu našli

Vyhledávače

Internetový vyhledávač je služba, která indexuje stránky a umožňuje v nich uživatelům vyhledávat. Nejběžnější je vyhledávání pomocí slovního dotazu, tazv. klíčové fráze nebo klíčového slova.

Podle zaměření mohou vyhledávače prohledávat pouze stránky určitého zaměření, lokality nebo fungují globálně.

V České republice jsou dominantní pouze dva vyhledávače Seznam a Google. Na tyto dvě služby se tedy většinou zaměřujeme.

Google zasílá z vyhledávačů více návštěv (49 %) než Seznam (42 %) i v případě, kdy zahrneme do zdroje Seznam další relevantní služby, které má Google v základu, jako např.: zbozi.cz, firmy.cz, m.seznam.cz, obrazky.czwww.doba-webova.com, 2012

Faktory ovlivňující pozici při vyhledávání

Možná už jste slyšeli o SEO odbornících, kteří se Vám snaží namluvit, že Vás dostanou na první pozice ve vyhledávačích za pár tísícovek. Nic takového bohužel - bohudík - nefunguje. 

Co na vyhledávače nefunguje

Často se lidé snaží na své stránky za každou cenu nacpat co největší množství klíčových slov. Výsledný text nedává žádný smysl a je prakticky nečitelný. Takový text je Vám k ničemu. Vyhledávače takovou stránku zanalyzují a penalizují.

Naprosto stejným způsobem pohoříte při využívání nejrůznějších SEO lišt, diskuzního SPAMu, odkazových farem a podobně. Nemá nejmenší smysl vytvářet zpětné odkazy na Váš web ze stránek, které nejsou tematicky podobné.

Jak je příjemné Vám, když jste pod neustálým tlakem všudypřítomné reklamy? Cítíte se dobře? Proč byste si tedy měli myslet, že se budou dobře cítit Vaši zákazníci?

Google proto přišel s řešením jak se balastních stránek zbavit a v roce 2011 nasadil algoritmy Google Panda a Google Pengiun, které mají udělat na internetu pořádek.www.matoushoracek.cz, 2013

Jak funguje SEO

Co na vyhledávače funguje

Programátoři se snaží naučit vyhledávače, aby stránky vnímaly podobně jako lidé. Proto je nejlepší cestou psát prostě pro Vaše zákazníky. Vytvářejte obsah, který bude pro uživatele zajímavý a budou mít sami touhu sdílet ho dál.

Samozřejmě nelze pominout ani technickou stránku věci. Web musí být správně naprogramovaný a nakódovaný, aby mu stroje (vyhledávače) správně rozuměli. To je ale u webů od nás samozřejmost.

SEO úskalí

Ačkoliv Vám kvalitně zoptimalizovaný web přinese mnoho návštěvníků a pomůže Vám zvýšit zisky, má i tato metoda svoje mouchy.

  1. Optimalizace pro vyhledávače je dlouhodobá práce, nelze ji mít hotovou za pár hodin
  2. Vyhledávače velice často mění vyhledávací algoritmus, takže nikdy nevíte, jestli Vám pozice zůstanou
  3. Optimalizovaný web může mít i Vaše konkurence a tak Vás může časem předběhnout

Jak Vám pomůžeme

Možnosti spolupráce se nabízejí dvě. Prvním vhodným postupem je, že optimalizaci přenecháte zcela na nás. Toto řešení je velmi pohodlné a přinese Vám výraznou úsporu času.

Druhým řešením jsou školení a konzultace, kdy Vás naučíme jak se správně o web starat, abyste se dostali na přední příčky. Toto řešení je ekonomičtější, ale vyžádá si velké množství Vašeho času.

Kolik to stojí

Pokud se rozhodnete optimalizovat si web svépomocí počítejte s tím, že jedno soukromé školení v délce zhruba 2 hodiny stojí zhruba 1000 Kč. Těchto školení budete muset absolvovat více a to v závislosti na tom, jak jste technicky zdatní.

Pokud se rozhodnete svěřit optimalizaci Vašeho webu nám, je to spíše otázka Vašich možností. Nejideálnější cetou je domluvit si měsíční sumu, kterou jste ochotní do optimalizace vložit a my se postaráme o vhodné rozložení finančních prostředků tam, kde to je nejvíce potřebné. Počítejte ovšem minimálně s 3000 korun měsíčně, aby to mělo vůbec nějaký smysl. Za tuto částku získáte nějakých 75 pracovních hodin ročně, což už je čas během kterého jsme schopní s pozicí webu zahýbat.

nahoru pošli odkaz známému
© 2013 KETNET s.r.o.